Logistyka ładunków w kontenerach do transportu morskiego

Ładunek w kontenerach przechodzi przez długi łańcuch transportowy składający się z wielu etapów, które odbywają się zarówno na lądzie, jak i na wodzie. Z tego względu ładunek w kontenerach dalekomorskich musi być zabezpieczony we wszystkich kierunkach. Szczególnie istotne jest jednak zabezpieczenie w stronę drzwi, gdyż nie można pozwolić na to, aby po ich otwarciu wypadły jakiekolwiek elementy ładunku. Większość kontenerów to tak zwane kontenery ISO, ponieważ ich wymiary i mocowania, a także możliwość ich piętrowego składowania są znormalizowane. Kontenery morskie są wyposażone w następujące elementy konstrukcyjne do zabezpieczania ładunków: uchwyty zaczepowe na słupkach narożnych oraz podłużnicach sufitowych i podłogowych lub ucha mocujące w podłodze, ściany boczne ze stali przetłaczanej, a także drewnianą podłogę. Do tych elementów konstrukcyjnych można przymocowywać środki do zabezpieczania ładunków. Przewożone towary można zabezpieczyć na przykład poprzez spięcie taśmą lub przy pomocy worków sztauerskich. Ponadto załadunek powinien przebiegać sprawnie i odbywać się stosunkowo niskim kosztem, ponieważ także i w logistyce kontenerowej czas to pieniądz. W związku z tym w naszych sklepach internetowych można znaleźć szeroką gamę systemów do zabezpieczania ładunków w kontenerach, które z pewnością dostarczą odpowiedniego rozwiązania także i dla Twoich towarów.

Spięcie taśmą w celu zabezpieczenia ładunku w kontenerach

Taśmy do spinania, czyli wiązania produktów, mogą być wykonane ze stali, tworzywa sztucznego lub tkaniny, takiej jak np. poliester. Decydujące znaczenie dla wyboru właściwego środka mocującego mają ładunek sam w sobie, jego masa, a także ostrość jego krawędzi. Między innymi te właśnie czynniki określają, jaką wytrzymałością na rozrywanie ma się odznaczać taśma pasa mocującego oraz z jakiego materiału powinna być ona wykonana. W przypadku paletowych jednostek ładunkowych odpowiednio zastosowane taśmy spinające mogą stanowić wystarczające zabezpieczenie ładunku. Taśmy poliestrowe mają tę zaletę, że są wytrzymałe niczym stal, lecz znacząco zmniejszają ryzyko odniesienia obrażeń przez użytkownika. Poza tym mniej zarysowują delikatne powierzchnie produktów.

Wysyłając towary za granicę, użyj taśm spinających

Spinanie oznacza „mocowanie” i pojęcia tego używa się w transporcie morskim w odniesieniu do pasów mocujących jednorazowego użytku, tak zwanych taśm spinających. Przedkłada się je często nad pasy mocujące wielokrotnego użytku w przypadku wysyłki towarów za granicę, gdy wymagane jest zapewnienie wysokiej wytrzymałości zastosowanych środków. Istnieją różne rodzaje ładunków, które mogą być mocowane w kontenerach, na przykład towary w beczkach, dużych pojemnikach do przewozu luzem (DPPL, ang. IBC), opakowaniach elastycznych bądź też jednostki ładunkowe w wiązkach lub na paletach. Dla każdego ładunku istnieją inne środki mocujące. Z chęcią doradzimy, który system jest odpowiedni dla Twojego ładunku. Worki sztauerskie są nieodzowne również w przypadku zabezpieczania ładunków w kontenerach morskich, ponieważ pomagają one wypełnić luki pomiędzy ładunkiem a ścianami bocznymi. W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny bądź też za pośrednictwem naszego formularza kontaktowego. Doradzimy, jak dobrać odpowiedni środek do zabezpieczania ładunków w kontenerze morskim.